Dag 12

11 maart 2016 - Delden, Nederland

Vanochtend zijn we naar een school gegaan voor kinderen met een verstandelijke beperking. Ik heb samen met Tessa de hele les gegeven, heel erg leuk om te doen! Na onze les hebben we een les in een lokaal bijgewoond. We verstonden er natuurlijk niks van dus de chauffeur heeft alles voor ons vertaald naar het engels. Hierna zijn we met de hele groep naar een nieuw pand gegaan wat van Dires is, hier hebben ze een nieuw restaurant opgezet waar alleen dove mensen werken. Op deze manier willen ze een inkomstenbron creëren, omdat Dires geen geld meer krijgt van de overheid. Na de lunch hebben we een dansworkshop gehad van de trainers, echt super knap hoe ze kunnen dansen met krukken. We deden natuurlijk de Ethiopische dans en in Addis is dit veel met de schouders. Echt super moeilijk. Maar we hebben wel gelachen haha. Na de dansworkshop zijn we naar een hotel gegaan waar we eindelijk mochten douchen. Hier hebben we uitgebreid gebruik van gemaakt en daarna hebben we hier nog even op de wifi gezeten. We zijn snel terug gegaan naar ons guesthouse en hebben onze tassen gedumpt. We zijn naar een typisch Ethiopisch restaurant gegaan waar de hele avond muziek was en ze dansden. Echt heel gezellig. We waren met alle trainers en de baas van dires. Halverwege de avond hebben we gezamelijk onze cheque uitgereikt van het geld wat we op hebben gehaald. Iedereen was er echt super blij mee. Ik zat naast een trainer die in de middag de workshop had gegeven. Ik ben naar het podium gelopen om te vragen of hij even mee mocht dansen. Echt super gaaf om te zien dat hij gewoon mee kon dansen ondanks zijn beperking en dat hij krukken heeft. En het mooiste was dat er daarna 2 vrouwen naar hem toe kwamen om te zeggen dat hij een fantastische performance had neergezet en dat hij zo lovely was. En vanaf toen was ik zijn manager zei hij haha. Echt mooi om te zien dat het op zo'n moment niet uitmaakt dat je een beperking hebt. Na het eten zijn we nog uitgeweest met alle trainers tot 1 uur. Een hele leuke avond!