Dag 13

11 maart 2016 - Delden, Nederland

Vanochtend hadden we ons evenement bij een revalidatiecentrum. Tijdens ons ontbijt beseffen we dat we ons eigenlijk niet zo goed hebben voorbereid. We hebben nog nooit een evenement gegeven zonder draaiboek. We hebben een warming-up gedaan, dit was het vliegenlied. We stonden met z'n allen te dansen voor de groep. Daarna hadden we 6 spellen uitgezet. Na 2 rondes kwam er tot onze grote verbazing ineens een andere school bij. Kinderen met een verstandelijke beperking. Een totaal andere doelgroep en hier hadden we geen rekening mee gehouden met de spellen. We hebben snel geschakeld en eigenlijk ging het super goed. Na ons evenement zijn we naar dires gegaan voor een afscheidsceremonie. Iedereen had een woordje gedaan dat ze het zo fantastisch vonden met ons en dat ze veel nieuwe spellen van ons hebben geleerd. Het was echt heel erg mooi dat ze recht vanuit hun hart spraken, ze zijn heel oprecht. We kregen allemaal een voetbalshirt uit ethiopie en hebben een groepsfoto gemaakt. Daarna hebben we alle trainers een dikke knuffel gegeven en zijn we gegaan. We hebben een late lunch gehad bij een hamburgertent, echt genieten. Na de lunch hadden we tijd over en hebben we laatste dingen gekocht en zijn we naar een supermarkt geweest. In t guesthouse was er weer water en hebben we alles ingepakt en lekker gedoucht. Na t eten even geslapen. Om 11 uur zijn we naar het vliegveld gegaan en hebben we van iedereen afscheid genomen. Ook van ons groepsgenootje Robin, ze blijft nog 5 weken langer. Nu zit ik in het vliegtuig richting Istanbul!