Dag 11

9 maart 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Vanochtend ben ik na ons ontbijt en ritje naar Dires naar een revalidatiecentrum geweest voor kleine kinderen. Heel veel kindjes gezien met veel kinderen die 1 of 2 gipsbenen hadden of pinnen in de benen. Veel kleine rolstoelen en kinderen die met krukken lopen. Heel bijzonder om te zien hoe snel die kinderen zijn met krukken of in de rolstoel. Ik heb vandaag de warming-up gedaan. Heel leuk om te doen maar de communicatie is toch wel het grootste struikelblok. Er zijn weinig kinderen die Engels kunnen. Maar met een goed voorbeeld lukt het wel. Na de les heb ik nog wat potloden aan alle kinderen gegeven. Echt heel blij waren ze ermee. Na de lunch zijn we naar een naaiatelier geweest. Hier werken blinde mensen. Heel schokkend om te zien dat ze continu in een warm stoffig hok zitten, maar mooi dat ze werk hebben en niet op straat leven. Heel knap hoe ze alles maken. In de middag gingen de scholen niet door, omdat er geen gymzalen zijn en het telkens met bakken uit de lucht kwam. Het zijn hier kleine buien, maar wel gelijk goeie. We hadden dus een middag vrij. Hebben nog wat souvenirs gekocht, een fruit smoothie gehaald en naar de wifi geweest. Kortom, de middag goed gevuld. Na het eten hebben we een kaart geschreven voor iedereen van Dires en een check gemaakt met het bedrag in birr erop wat we hebben opgehaald voor de organisatie. We moesten erg creatief zijn want we hadden niet zoveel. Met kauwgom hebben we dingen opgeplakt en kusjes met lippenstift gemaakt, zelfs onze enige man deed dit haha. De check is heel leuk geworden en we gaan hem morgen uitreiken als we met iedereen van Dires uiteten gaan. We hebben een mooi bedrag opgehaald, en dit is erg hard nodig want we hoorden twee dagen geleden dat het heel slecht gaat op dit moment. Ze moeten het echt van de sponsoring hebben, daar kan de organisatie van leven en we hopen dat er meer mensen dit avontuur aan gaat want het is niet alleen een super ervaring maar de organisatie mag zeker niet kapot gaan, want het zijn hele mooie mensen die allemaal super mooi werk doen. We zijn dus heel benieuwd naar de reacties morgen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Otto:
    9 maart 2016
    Heb de laatste 6 dagen in 1 x doorgelezen. Indrukwekkend. Wel mooie muziek gedraaid. Django Wagner gaat intercontinentaal. Top. Veel plezier de laatste dagen. Hoop voor de mensen in het vliegtuig dat jullie snel weer water hebben.
  2. Opa en oma:
    10 maart 2016
    hallo Annelot.
    fijn dat het allemaal goed verloopt, behelpen is geen probleem dan besef je des te meer hoe goed je het hebt in Nederland en bij je ouders.
    Goede reis terug en snel tot ziens
    opa en oma
  3. Nadine:
    11 maart 2016
    Lieve Annelot,
    Vandaag al je reisverslagen gelezen na de tip van mijn moeder. Wat een bijzondere reis maak je mee. Lijkt mij echt heel erg indrukwekkend al die scholen waar je bent heen geweest! Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen met de kinderen. Erg bijzonder. Geniet nog van de laatste paar dagen. Laat je even weten wanneer je weer in Egmond bent? Kom ik even langs om bij te kletsen :).
    Liefs,
    Nadine