Dag 10

8 maart 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Het weekend is weer voorbij, dat betekend dat we in de ochtend weer naar Dires zijn gegaan. We hebben nieuwe groepjes gemaakt en zijn naar een school voor kinderen met een verstandelijke beperking gegaan. Het was een school voor regulier onderwijs waar één klas zat met kinderen met een beperking. Het was een heel klein groepje met maar 8 kinderen. We hebben samen met de SPAT-trainers nieuwe spellen uitgeprobeerd. Heel leuk om te doen, het kostte alleen wel wat meer tijd voor de kinderen het begrepen. Na de les zijn we naar het klaslokaal en hebben we ons voorgesteld aan de leraren en even met ze gepraat. Ook heeft iemand uit mn groep iedereen een voetbalbroekje gegeven. Super leuk om te zien hoe blij ze er mee waren. We zijn terug gegaan naar Dires voor een lunch, alweeer pannekoeken haha. Na de lunch zijn we naar het topatletencentrum van Addis gegaan. Vergelijkbaar met Papendal in Nederland. Het was voor Ethiopische begrippen heel netjes voor elkaar. Heel erg groot, alleen komen er maar 250 mensen voor zo'n groot complex en alleen tussen 14.00 en 16.00 uur. We hebben helaas ook geen sporters gezien. Hierna zijn we vertrokken naar Mercato, de grootste markt van heel Afrika. Er was een gids met ons mee omdat de markt zo gigantisch groot is en hij hielp ons met afdingen, echt heel leuk. Het had net geregend dus er lag overal modder en het was echt een bende. Maar het had ook wel iets, we hebben allemaal hele leuke souvenirs gekocht. Na de markt zat de dag er alweer op, we hebben gegeten en de dag geëvalueerd. In de avond hebben we met z'n allen gekaart. En we hebben sinds zaterdag niet meer gedoucht, hopelijk morgen weer!

1. Marlies:
    9 maart 2016
    Hé Annelot, wat een bijzondere reis! Echt super leuk om te lezen en fantastisch dat jullie dit doen! Nog heel veel plezier, X