Dag 9

6 maart 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Vanochtend was het dan zover. De ladiesrun die één keer per jaar wordt gehouden. Met deze run willen ze aandacht vragen voor de vrouwen in Ethiopië. Vanochtend na ons ontbijt werden we eerst geschminkt, we kregen de Ethiopische vlag op onze wangen. We zijn naar de start gewandeld en er stond een groot podium waarop 4 dames een dans deden. Dit was de warming-up. Daarna zijn we begonnen aan de 5 km berg op berg af. Super zwaar. Je kon aan het begin geen weg vinden en er liepen veel wandelaars tussen. We moesten verplicht in groepjes lopen, minimaal met 2 personen. Uiteindelijk ging het nog redelijk goed en zijn we als tweede groepje van onze 4 groepjes geëindigd. We kregen allemaal een medaille en zijn naar onze coach gegaan, de topatleet die ons afgelopen maandag had getraind. Hij was super trots haha. We werden opgehaald en zijn naar Dires gegaan. Daar hebben de SPAT-trainers voor ons een lunch gemaakt. Heel lief. Nu hebben we de hele middag even vrije tijd en liggen we lekker te hangen op onze kamer. Helaas nog geen water, niet heel lekker na zo'n inspanning. Ik zal nu ook wat foto's plaatsen van mijn eerste week! Liefs
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade