Dag 8

6 maart 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Vandaag zijn we naar Zuba gegaan. We zijn om 9 uur vertrokken vanuit ons guesthouse. Het was ongeveer 1,5 uur rijden en toen mochten we vanaf daar verder op het dak van de bus. We waren toen al een stuk in het bos. We reden na een tijdje langs allemaal kinderen en er ontstond ruzie. We werden geslagen tegen onze benen en met stenen bekogeld. 1 van de meiden heeft hierdoor een hele dikke schram aan haar been. We reden snel verder maar werden achtervolgd. De bus stopte en we moesten super snel van het dak af en de bus in. Na ongeveer een half uur waren we midden in het bos. We zijn 2 kilometer stijl omhoog gelopen en natuurlijk weer naar beneden. We waren samen met de SPAT-trainers en ze hebben ons heel wat aapjes laten zien. Toen we weer beneden waren zagen we een grote gorilla, we hebben eten naar hem toegegooid waardoor die heel dichtbij kwam. Echt super gaaf. We hebben spelletjes voorbereid die we met de trainers konden doen, ze vonden het heel erg leuk en hebben 4 nieuwe spellen van ons geleerd. We zijn terug gereden, maar mochten helaas niet meer op het dak. De terug weg zat ik samen met Thirza in het busje met de trainers. Het was heel gezellig en we maakten er een leuk ritje van, we hadden een watergevecht met de andere bus haha. De chauffeurs haalden ons elke keer in en wij gooiden flessen water door de ramen haha. Toen we terug waren bij het guesthouse hebben we een Ethiopische barbecue gehad met de trainers. Maar het was super donker want we hadden en geen stroom, en alweer geen water. Ze maakten een kampvuurtje en daarom werd een schaap gebakken. En vlak voor het eten kregen we te zien hoe die schaap vanochtend werd geslacht, zn kop werd er gewoon afgehakt. Het was ook een behoorlijk taai schaapje, maar iedereen was er super trots op dus deed maar gewoon alsof t heeeerlijk was. Na de barbecue hebben we de trainers onze cadeautjes gegeven die we voor de reis in Nederland hebben gekocht. Ze vonden het allemaal echt super leuk. En nu snel slapen want morgen is de ladies run!

1. Marloes:
    6 maart 2016