De eerste 2 dagen

28 februari 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Gisteren om kwart over 9 hebben we verzameld bij vertrekhal 3 op schiphol. Na afscheid te hebben genomen zijn we na een tijdje wachten vertrokken richting Istanbul. De vlucht verliep goed en we kregen een uitgebreidde maaltijd. Na 1.5 uur wachten op Istanbul ging onze reis verder naar Addis Abeba. Deze vlucht liep iets anders dan verwacht, er gingen 2 mensen zo ongeveer met elkaar op de vuist voor onze neus. En dat omdat wij te veel lawaai maakten, oeps.. Uiteindelijk heeft het cabinepersoneel het opgelost en verliep de vlucht verder goed. Op de luchthaven in Addis Abeba hebben we super lang staan wachten voordat we onze visums hadden. Maar gelukkig is het allemaal gelukt en zijn we om half 2 lokale tijd gearriveerd in ons guesthouse. We zijn omringt door hoge muren met heel veel prikkeldraad erom, we zijn veilig. Het is een luxe guesthouse met een hele grote kamer die ik deel met 6 andere meiden van de groep. Er is een grote badkamer met een stortdouche en een jacuzzi!! Niet verkeerd dus. Na de douche te hebben getest ben ik om half 4 gaan slapen. Vanochtend om half 10 zijn we de dag heel rustig begonnen met een ontbijtje. Daarna zijn we de stad ingegaan om deze te verkennen. We zijn in een busje richting een museum gegaan, hier heeft onze nederlandse reisleider veel verteld. Daarna zijn we gewandeld naar de lekkerste smoothiebar van Addis. Een beker vol met allemaal vers fruit voor maar 0.80 eurocent, haha. We zijn weer in ons busje gestapt naar een koffie zaakje, hier heb ik koffie gedronken, maar het was echt niet te pruimen. Nadat ik de koffie met moeite op had zijn we naar het hoogste punt van de stad gegaan, 2700 meter hoog. Er liepen allemaal geiten en stieren langs de weg. Heel bijzonder om te zien. We hebben lang van het uitzicht genoten en zijn de toeristische route naar beneden gewandeld. Nu zitten we in een internetcafé, omdat we in ons guesthouse geen wifi hebben. Tot nu toe heb ik het super gaaf, ik zie zo veel dat ik van gekheid niet meer weer waar ik kijken moet. Straks gaan we terug naar ons guesthouse en morgen gaan we dan voor het eerst kennis maken met de spat-trainers, spannend. Ik hoop snel weer een verhaal te kunnen sturen!
Liefs Annelot

28 februari 2016
    Mooi Lotje! Leuk om je zo te volgen X
  3. Opa en oma:
    29 februari 2016
    prachtig , we gaan je op de voet volgen
  4. Marion:
    29 februari 2016
    Heel veel plezier Annelot, leuk om te lezen.