Dag 4

2 maart 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Dag4

Vanochtend zaten we met z'n allen aan het ontbijt om half 8, een kwartiertje later dan de planning aangezien we niet uit ons bed konden komen. Op 1 iemand van de groep na, zij is al 2 dagen ziek en gaat vandaag niet mee. Omdat we een beetje laat waren moesten we super erg haasten. Hierna zijn we naad Dires House of sports gegaan. We hebben ons in groepjes verdeeld en zijn met de trainers meegegaan naar school voor kinderen met een verstandelijke beperking. Toen we aankwamen renden alle kinderen al achter het busje aan en toen we uitstapten werd je direct al helemaal geknuffeld door ze, echt super schattig. We hebhen meegedaan met de activiteiten om te kijken en te ervaren hoe de trainers hier lesgeven. Het is echt knap op wat voor manier ze dat doen. Na de les hebben we afscheid genomen van de kinderen en zijn we terug gegaan naar Dires house of sports. Hier heb ik van een trainer een aantal woordjes in het amhaars geleerd, dat is de taal die ze hier spreken. Hierna hebben we met onze groep geluncht. We hadden nog 1,5 uur over dus zijn Addis ingewandeld en hebben daar een lekkere smoothie gedronken als toetje. Na onze wandeling zijn we in de bus gestapt richting een blindenschool, dit was minimaal een uur riiden. De school was echt heel erg aangrijpend. De kinderen zijn erg handtastelijk, heel bijzonder om mee te maken. Het was op een soort terrein waar ook hun huizen stonden. Hier ben ik echt van geschrokken, ze hebben er niks, geen water en stroom. Ze hebben stapelbedden in een grote slaapzaal. De kinderen lieten wel met trots hun bed zien. Het zag er erg armoedig uit en het stonk er heel erg naar urine. Na de blindenschool zijn we naar een soort tuintje gegaan met de trainers, 4 andere studenten die hier ook stave lopen en onze groep. We hebben hier Ethiopische honingwijn gedronken. We hebben gezellig met z'n allen de dag doorgesproken. Hierna moesten we een uur terug rijden naar ons guesthouse, en hebben we tussendoor nog even een bezoekje aan de supermarkt gebracht om wat lekkers te halen. En vooral om iets anders dan wit brood te halen want iedereen zit verstopt haha. Thuis hebben we lekker gegeten en hebben we nog geëvalueerd met onze eigen groep.