Dag 6

6 maart 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Vanochtend begon de dag weer vroeg. We zaten om kwart over 7 aan ons ontbijt. Om 8 uur zijn we vertrokken naar Dires House of sports. Het was even gedoe en chaotisch wie naar welke school zou gaan, maar uiteindelijk kwam het goed. Met hetzelfde groepje als afgelopen dinsdag zijn we in de ochtend naar een andere school gegaan voor mensen met een verstandelijke beperking. Ze waren hier een stuk ouder en zelfstandiger dan op de andere school. Het is leuk om het verschil te zien tussen de verschillende trainers, en heel gaaf om te zien dat een dove trainer les kan geven aan kinderen met een verstandelijke beperking. Dit zal in Nederland nooit voorkomen. Na de les hebben we het klaslokaal nog mogen zien van de school, het was echt super klein en ze zaten in een een ruimte van 3 bij 3 meter strak tegen elkaar aan. Hierna zijn we weer vertrokken richting Dires, we zaten mooi een beetje te geinen met de trainers en hebben hollandse muziek gedraaid in de bus, echt mooi! Na een heerlijke lunch bij Dires, Hollandse pannenkoeken, is de groep in tweeën verdeeld en zijn we naar een school voor dove kinderen gegaan. Hier waren echt nog hele kleine kinderen, super schattig! We hebben gelijk onze geleerde gebarentaal toe kunnen passen. We hebben zelf een spel met de kinderen gedaan waarbij ik elke keer tot 3 telde in het Amhaars: and, hulet, saust. Moest natuurlijk ook de getallen tegelijkertijd gebaren. Echt heel leuk om zelf wat te doen en het op je eigen manier te doen. Aan het eind mochten de kinderen even vrij spelen, maar dit kwam er niet van. Ze klommen van alle kanten op je om met je te knuffelen en wilden met je op de foto. Na afscheid te hebben genomen zijn we terug gebracht naar ons guesthouse, we hebben even een spelletje gespeeld en de hele avond rustig aan gedaan. Helaas hebben we al 2 dagen geen water tot onze beschikking, kunnen dus niet douchen en de toilet spoelt ook niet door. Niet echt lekker met 7 meiden op één kamer. Hopelijk hebben we morgen weer water!